bintang

selalu
kau datang
kau singgah
kau tinggalkan sesuatu untukku.

selalu
aku lihat bintang.
aku tunggu waktu malam.
aku cari bintang yang paling terang.

selalu
aku harap kau juga
lihat bintang yang sama.

bila
kulihat bintang terang,
kau akan terlintas dimindaku.
aku harap kau pun begitu.

nanti
akan tiba satu masa
kita melihat bintang yang sama
bersama sama
dan 
ketika itu
kau pasti berada dalam pelukanku.

bumi berputar dengan perlahan
mengelilingi suria dengan perlahan
namun
saat dan ketika itu
pasti akan tiba.



3 comments:

± said...

gua x sangka koroe yg suka ponteng kelas hari selasa adalah sorang yg berjiwa-jiwa..huhu

nice poem tho

± said...

dah tentu yang jiwang karat ni semua didedikasikan untuk puan koroe

>_______<

- koroe - said...

dark

kau rasa ?
haha. mana ada aku berjiwa jiwa. biasa saja. aku main tulis aje ni.

dia mintak aku deklamasikan sajak ni dan aku cakap tak reti. sebab aku memang tak reti bersajak. hahahaha.