Semoga.

Dah lama aku tak menulis. Tak, bukan menulis dengan hafalan dan persamaan dalam masa tiga jam itu. Maksud aku, menulis dengan sanubari seorang penulis.

Jiwa hilang. Hati curang. Sial kan?

Tapi tak apa. Aku bukan seorang sasterawan, penulisan, mahupun kaki tulis. Aku cuma seorang lelaki, bersama sebutir jasad, yang cuba untuk meniru gaya-gaya hip di internet. Ya. Blogging kononnya hip. Menulis dikatakan ranggi.

Jadi, aku cuba untuk masuk ke dunia ini, meniru serba serbi, dan berbohong mengatakan inilah diri aku sendiri. Aku, yakni bukan jiwa-jiwa rempit, bukan jiwa-jiwa sempit, mahupun jiwa-jiwa yang diapit.


Lalu, saban hari, ketika jiwa itu ditahap tertinggi, perlahan-lahan ia mula mengurang, mengurang dan mengurang. Tiada katalis barangkali.

Semoga, satu hari, perasaan itu akan datang, jiwa itu akan menyerap, dan aku boleh kembali gagah menulis.

Semoga.

1 comment:

bujal X said...

hati kamu curang kepada apa?