penantian

dia duduk diatas bangku. bangku kayu. dekat taman.

ramai orang lalu lalang. setiap hari dia duduk di bangku sama. dia menunggu. setiap hari. dia pandang sekeliling. orang awam bersosial sihat. jogging. skipping.

kanak-kanak berkejaran. tak lupa juga gadis-gadis. kencang bergossip sambil menayang dada untuk santapan pakcik-pakcik berkepala putih.

dan dia masih setia menunggu. menunggu seseorang yang tidak pasti. dia tak mahu mencari.


akhirnya dia sendirian. sampai langit runtuh. dia masih bersendirian. tanpa teman hidup.

4 comments:

- elina - said...

nnt datang lah teman tu .

ghost said...

sedih aku siutt dengan penantian yang macam nih...

lain kali ajak aku sama.boleh kita cuci mata dan minda kita sama okay.

cukuplah menanti tuh..sudah masanya mencari.

juliam said...

kau nak tunggu berapa lama lagi. kau sakitkan hati sendiri. mungkin.

admin said...

@ elina
mungkin akan dan mungkin tidak.


@ ghost
aku harap aku boleh tapi aku tak boleh. tuhan lebih mengetahui apa yang aku rasa.


@ juliam
untuk mencapai sesuatu, kadang2 kita perlu korbankan sesuatu. bukan semua yang kita mahu, kita akan terus dapat.